روان شناسی تربیتی | گروه ۲۲۶۴

مطالب این وبلاگ وابسته به همت دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در درس روان شناسی تربیتی، با نظارت استاد کامران شیوندی می باشد.

روان شناسی تربیتی | گروه ۲۲۶۴

مطالب این وبلاگ وابسته به همت دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در درس روان شناسی تربیتی، با نظارت استاد کامران شیوندی می باشد.

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

جلسه هفتم | بیستم آبان ماه

| نظریه بندورا |

_ بنیان گذار: بندورا/ کانادایی

_ تفاوت و شباهت با نظریه رفتار گرایی:

۱. هر دو بر تقویت تأکیید دارند ==> تنبیه

۲. تقویت بیرونی

_ تعیین گر متقابل/ جبر گرایی متقابل

_ یادگیری مشاهده ای: تقویت جانشینی / ترس (تنبیه) جانشینی

[ادب از که آموختی؟ از بی ادبان !]

مراحل:

۱. توجه

۲. به یاد سپاری

۳. بازآفرینی

۴. انگیزشی


| الگو برداری در سنین مختلف |

_ کودکی اولیه/ ۶_۰/ والدین

_ کودکی ثانویه/ ۱۱_۶/ مربیان

_ نوجوانی اولیه/ ۱۵_۱۱/ همسالان

_ نوجوانی ثانویه/ ۲۰_۱۵/ سوپراستار ها

_ جوانی/ ۴۰_۲۰/ حاکمان و مسئولین [تصمیم گیران کلان]

_ میان سالی/ ۶۰_۴۰/ عقل، خرد، منطق [خودشکوفایی عقل]

_ سالخوردگی/ ۶۰ به بالا/ فطرت گرا


|تعریف مفاهیم |

_ خود نظم جویی/ خود نظم دهی: تولید و هدایت رها [رفتار، هیجانات، اندیشه] از طریق خود برای رسیدن به هدف

_ خود کنترلی: رفتاری ثابت در حضور و غیاب تقویت و تنبیه/ توانایی کنترل رفتار خود در هر محیطی

_ خودکارآمدی: ارزیابی فرد یا داوری وی که در رابطه با یک موقعیت چه طور رفتار می کند؟ [چند مرده حلاج است؟]

_ خودباوری: ارزشیابی کلی هر فرد درباره خودش [جنبه عاطفی/ عزت نفس]

_ خودپنداره: توصیف ویژگی های خود، + یا - [جنبه شناختی/ اعتماد به نفس (+)]

_ عاملیت انسانی: طراحی عامدانه، آگاهانه و هدفمند برای اثرگذاری بر رویدادهای آینده [چهار مؤلفه دارد: عمدی/ آینده نگری/ خود واکنش سازی/ اندیشه ورزی]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۷ ، ۱۹:۳۹