روان شناسی تربیتی | گروه ۲۲۶۴

مطالب این وبلاگ وابسته به همت دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در درس روان شناسی تربیتی، با نظارت استاد کامران شیوندی می باشد.

روان شناسی تربیتی | گروه ۲۲۶۴

مطالب این وبلاگ وابسته به همت دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در درس روان شناسی تربیتی، با نظارت استاد کامران شیوندی می باشد.

جزوه شماره شش

يكشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۳۹ ب.ظ

جلسه هفتم | بیستم آبان ماه

| نظریه بندورا |

_ بنیان گذار: بندورا/ کانادایی

_ تفاوت و شباهت با نظریه رفتار گرایی:

۱. هر دو بر تقویت تأکیید دارند ==> تنبیه

۲. تقویت بیرونی

_ تعیین گر متقابل/ جبر گرایی متقابل

_ یادگیری مشاهده ای: تقویت جانشینی / ترس (تنبیه) جانشینی

[ادب از که آموختی؟ از بی ادبان !]

مراحل:

۱. توجه

۲. به یاد سپاری

۳. بازآفرینی

۴. انگیزشی


| الگو برداری در سنین مختلف |

_ کودکی اولیه/ ۶_۰/ والدین

_ کودکی ثانویه/ ۱۱_۶/ مربیان

_ نوجوانی اولیه/ ۱۵_۱۱/ همسالان

_ نوجوانی ثانویه/ ۲۰_۱۵/ سوپراستار ها

_ جوانی/ ۴۰_۲۰/ حاکمان و مسئولین [تصمیم گیران کلان]

_ میان سالی/ ۶۰_۴۰/ عقل، خرد، منطق [خودشکوفایی عقل]

_ سالخوردگی/ ۶۰ به بالا/ فطرت گرا


|تعریف مفاهیم |

_ خود نظم جویی/ خود نظم دهی: تولید و هدایت رها [رفتار، هیجانات، اندیشه] از طریق خود برای رسیدن به هدف

_ خود کنترلی: رفتاری ثابت در حضور و غیاب تقویت و تنبیه/ توانایی کنترل رفتار خود در هر محیطی

_ خودکارآمدی: ارزیابی فرد یا داوری وی که در رابطه با یک موقعیت چه طور رفتار می کند؟ [چند مرده حلاج است؟]

_ خودباوری: ارزشیابی کلی هر فرد درباره خودش [جنبه عاطفی/ عزت نفس]

_ خودپنداره: توصیف ویژگی های خود، + یا - [جنبه شناختی/ اعتماد به نفس (+)]

_ عاملیت انسانی: طراحی عامدانه، آگاهانه و هدفمند برای اثرگذاری بر رویدادهای آینده [چهار مؤلفه دارد: عمدی/ آینده نگری/ خود واکنش سازی/ اندیشه ورزی]

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی